Gedragstrainingen

Kwaliteit is meer dan alleen een systeem implementeren

Het invoeren van een kwaliteitsmanagement systeem of veiligheidsmanagement systeem is meer dan het implementeren van een aantal procedures  en protocollen. Om kwaliteit en veiligheid echt goed van de grond te laten komen, is vaak ook ander gedrag vereist van medewerkers en leidinggevenden. Medewerkers moeten meer geprotocolleerd werken, meer registreren en tegelijk de cliŽnt klantgerichter bejegen, terwijl leidinggevenden processen en resultaten moeten managen, moeten sturen op indicatoren en daar waar nodig verbeteracties moeten implementeren.

Voor veel mensen betekent dit dat ze anders moeten gaan werken en handelen. Dat dit niet altijd vanzelf gaat weten we eigenlijk allemaal wel. ‘Waarom doen ze niet wat we hebben afgesproken?’, of ‘Waarom volgen ze het protocol niet?’, of ‘Waarom vullen ze het meldformulier niet goed in?’, zijn maar enkele voorbeelden van uitspraken die wij met een zekere regelmaat horen.

Feedbacktraining

Training 'Feedback: de basis voor een prettige en vruchtbare samenwerking'

Aanvullende diensten om kwaliteit tot leven te brengen

Gedragsverandering als essentieel onderdeel van kwaliteits- en veiligheidsmanagement

 

Waarmee kunnen we u helpen?

Wilt u kosteloos van gedachten wisselen? Een offerte aanvragen? Bel of mail ons!

085 87 80 640

Ontvang ca. 8x per jaar onze Walvisgeluiden met praktische informatie en tips

Als bonus ontvangt u het e-book 'Praktisch Kwaliteismanagement', 60 pagina's boordevol tips en informatie over veiligheid, kwaliteit, audits en nog veel meer.